Luk

”Det giver stor arbejdsværdi at hjælpe nogen, som har behov for det”

Interflora har støttet Psykiatrifondens arbejde siden februar 2021, hvor de introducerede Husk Hinanden Blomsten. Det er et samarbejde, der giver medarbejderne mening i hverdagen, og det går hånd i hånd med virksomhedens DNA som budbringer mellem mennesker.

Kvinde bærer Husk-Hinanden-Blomsten som pin

Interflora lever for at sælge smukke blomster og gaver. Men organisationen på tværs er også meget stolt af at være med til at gøre en forskel for andre.

”Vi ser vores samfundsansvar som at være facilitatoren, og den, der hjælper med at nære menneskers relationer. Interflora har altid været budbringer mellem to mennesker. Det er jo et meget følsomt øjeblik, når vi leverer blomster, fordi afsenderen ikke selv kan være der,” siger Marketing Manager Emilie Tornhøj.
Derfor er det vigtigt for Interflora, at deres partnerskaber ikke alene skal promovere salg. For Interflora handler det om at minde danskerne om, at de skal huske hinanden og deres relationer.

Titel

Husk Hinanden Blomsten er en pin, som man kan tilkøbe, når man køber blomster hos Interflora. Overskuddet af salget går til at hjælpe mennesker ud af ensomhed.
Projektet støtter Psykiatrifonden, Folkebevægelsen mod Ensomhed og Børns Vilkår.

...

Givende at kunne hjælpe

Interflora kunne mærke på salget af blomster i 2020, at danskerne var gode til at huske på hinanden under pandemien. Men hvad med alle dem, der ikke havde nogen at sende blomster til eller få blomster af? Det blev startskuddet til samarbejdet med Psykiatrifonden.

”Næsten alle har haft psykisk sygdom inde på livet. Og pandemien diskriminerer ikke mellem rig og fattig, gammel eller ung. Den kan ramme mennesker, som ikke har et godt sikkerhedsnet hjemmefra eller blandt vennegrupper,” siger Emilie Tornhøj.

Derfor ville Interflora gerne bruge deres overskud til at give tilbage til samfundet og de mange mennesker, der følte sig ensomme og isolerede.

”Vi valgte Psykiatrifonden, fordi pandemien virkelig kan trigge en masse episoder, især hvis du er angst eller ked af det i forvejen. Det står du pludselig alene med, fordi du ikke på samme måde kan se andre mennesker,” fortæller Emilie Tornhøj og fortsætter:

”Det er ekstremt givende for vores arbejde ikke blot at være salgs- og taktisk orienteret, men at vi kan hjælpe nogle, der har behov for det. Vi har stor tillid til, at Psykiatrifonden tager donationen og bruger den på nogle, der får gavn af den.”

Husk Hinanden Blomsten pin ved siden af blomster

Samarbejdet er relevant for kunderne

Det er ikke kun blandt Interfloras medarbejdere, at samarbejdet betyder noget. Også kunderne har taget godt imod initiativet.

”Vi har fået god feedback fra vores kunder, og der er mange, der bakker op om det. Vi har også fået flere B2B-henvendelser. Vi havde faktisk en i USA, der gerne ville købe pins til hele hans afdeling. Så det ræsonnerer godt hos alle. Folk synes, det er relevant og sympatisk, og de forstår, hvorfor det er nødvendigt” siger Emilie Tornhøj.

Hun kalder Husk Hinanden Blomsten for en succesfuld kampagne, for Interflora måtte hurtigt bestille flere pins og regner med at nå målet på 90-100.000 solgte pins. Pins kan købes i Interfloras butikker indtil slutningen af maj 2022.